Fit torcik


Fit torcikowe szaleństwo rozpoczęło się w okolicach maja/czerwca 2015 roku. Wpadłam na pomysł połączenia mini omletów za pomocą masy z jogurtu greckiego. Potem zaczęłam go jeszcze zdobić owocami i … Kiedy okazało się, że smak torciku jest dużo lepszy niż prawdziwego tortu nie stroniącego od cukrów byłam pewna, że często będzie pojawiał się w moich słodkich, zdrowych śniadaniowych opcjach. Ze smakami torcików można kombinować na wiele sposób (zależy jakich przypraw użyjemy i jakiej mąki), ale najważniejszy jest przepis podstawowy, właściwie taki sam jak na dużego omleta. Wiem, że wiele z Was zna ten przepis, jednak ponieważ moja kulinarna przygoda w kuchni rozpoczęła się od fit torcików, nie mogło ich zabraknąć tu na blogu. 



Do fit torcików i omletów bardzo często używam mąki orkiszowej. Chyba najlepiej mi się sprawdza. Z przypraw bardzo lubię dodawać cynamon lub przyprawę do szarlotki - torcik ma wtedy fajny posmak z nutką szarlotki. Jeśli lubicie kakao, polecam dodać go więcej do kremu. Ja niestety nie przepadam, stąd jedna łyżeczka. Wariacji jest naprawdę sporo i zawsze jest pysznie.

Są jednak minusy - czas przygotowania choć nie jest bardzo długi, to nie tak krótki, jak przy zrobieniu szybkiej owsianki. I jeszcze jedno. Torcik znika bardzo szybko, a kiedy do kosztowania przyłączą się domownicy, to z naszego śniadania zostaje naprawdę niewiele.



PRZEPIS

Placuszki - 4-5szt
40g mąki orkiszowej
2 białka
1 żółtko

Białka ubijamy na sztywno, dodajemy pozostałe składniki.
Smażymy placuszki na rozgrzanej patelni, z obu stron.

Krem a'la nutella
4 łyżki serka jogurtu greckiego
1 łyżeczka kakao i 1 łyżeczka stewii

Mieszamy na gładko.
Placuszki przekładamy kremem i układamy jeden na drugim, dekorujemy ulubionymi owocami.

Pycha!!!
 



Zachęcam do obserwowania mojego profilu na  
♥︎♥︎  Instagramie
♥︎♥︎   Facebooku 

2 komentarze

  1. Widziałam takie różne torciki, ale nigdy nie robiłam. Czas to zmienić, pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam muszę wkońcu wypróbować bo zawsze tylko kusi na zdjęciach :D

    OdpowiedzUsuń