Dziedzictwo (Akademia Cimmeria #2) - C.J.Daugherty

Zimne kalkulacje i porywy serca.
Wielka polityka i szkolne troski.

Drugi tom bestsellerowej sagi Wybrani zabierze Was ponownie do najbardziej ekskluzywnej szkoły w Wielkiej Brytanii i odkryje jej kolejne sekrety.

Czy Allie pozna wreszcie największą tajemnicę swojego życia i rozwiąże zagadkę Nocnej Szkoły? Kim jest tajemniczy szpieg działający w Akademii Cimmeria? Czy szkoła jest gotowa na kolejny atak Nathaniela?

Tytuł: Dziedzictwo
Tytuł oryginału: Night School Legacy 2
Autor: C.J.Daugherty
Seria/cykl wydawniczy: Wybrani 2
Wydawnictwo: Otwarte
Data wydania: 25 września 2013
Liczba stron: 440
Moja ocena: 5/6


Allie po wakacyjnej przerwie wraca do Akademii Cimmerii. Powrót jest niezwykle trudny. Przecież doszło tutaj do tragedii, zarówno zabójstwo, jak i pożar dają się we znaki wszystkim uczniom Cimmerii. Nastolatkowie zjeżdżający do szkoły mają nie lada zadanie do wykonania - przede wszystkim mają pomóc w pracach remontowych, odbudować możliwie największą liczbę spalonych sypialni i przywrócić do życia szkolną bibliotekę. Jej zbiory ucierpiały w pożarze najbardziej. Szkoła postanawia także odpowiednio przygotować jej mieszkańców do ataków, które najprawdopodobniej są przygotowywane ze strony Nathaniela. Allie decyduje się na kurs samoobrony. Okazuje się także, że wśród uczniów i nauczycieli znajduje się zdrajca donoszący o wszelkich poczynaniach wewnątrz Cimmerii. Jak potoczą się losy Allie i czy szkoła zdemaskuje tajemniczego szpiega?

Pierwszą część Akademii Cimmerii wspominam bardzo dobrze. Powieść wywarła na mnie świetne wrażenie. Nie dość, że czytało się ją z przyjemnością, to sensacyjne wątki napędzały akcję i powodowały, że ani przez chwilę się nie nudziłam. Intrygi i sekrety Cimmerii wciągnęły mnie bez reszty. Kiedy więc na rynku wydawniczym pojawiła się kontynuacja „Wybranych” bez wahania po nią sięgnęłam. Nie zawiodłam się!

„Dziedzictwo” już od pierwszych stron powieści mnie zaabsorbowało. Już na samym starcie w Cimmerii zaczyna się naprawdę dziać. Allie jest w niebezpieczeństwie, na światło dzienne wychodzą nowe fakty, kurs samoobrony jest doskonałym pretekstem do spotkań Allie z...Sylvainem, i do tego czyhający Nathaniel i jego wtyczka. Autorka szybko buduje napięcie i pozostawia czytelnika bez wyboru. Aby dowiedzieć się więcej, nie pozostaje nic innego, jak zagłębić się w dalszą lekturę.

W „Dziedzictwie” Allie to zupełnie inna osoba. Bunt zdecydowanie ma już za sobą. Teraz jest bardziej pewna siebie i przez to bardziej zdecydowana w swoim postępowaniu. To nie jedyna postać, która przechodzi w serii przemianę. Z "Dziedzictwa" więcej dowiemy się o przeszłości Cartera. Poznamy też inne oblicze Sylvaina. Szczerze mówiąc, to właśnie ten bohater najbardziej mnie fascynuje. Popełnił w życiu ogromny błąd, jego zachowanie to praktycznie coś niewybaczalnego, a jednak potrafił wzbudzić moje zainteresowanie. Ciekawe.

Wątek miłosny toczy się w powieści nadal. Tym razem dość wolno, z większą dozą przemyśleń i zauważalnym dystansem pomiędzy Allie, Carterem i Sylvainem. Coś wisi w powietrzu i zatacza swoje koło dość wolno, a czytelnik śledzi tę sytuację aż do końca książki.

Obok wątków romantycznych, w powieści znajdziemy także wątek niemalże kryminalny. Umiejętnie poprowadzony i intrygujący. Nie trzeba było więcej – czytając powieść wzięłam udział w małym śledztwie i starałam się odkryć kto jest zdrajcą szkoły. Niestety na marne – słaby ze mnie detektyw. Albo – uknuta intryga jest aż tak dobra.

C.J. Daugherty  zafascynowała mnie po raz kolejny. W „Dziedzictwie” pokazała swój prawdziwy talent. „Wybrani” jako debiut pisarki bardzo mi się podobał, „Dziedzictwo” sprostało moim oczekiwaniom. Świetni bohaterowie, rewelacyjna fabuła, doskonałe intrygi niemalże jak z prawdziwego kryminału to niewątpliwie atuty tej powieści. Z niecierpliwością czekam na dalszy ciąg. Polecam!



Wybrani | Dziedzictwo 


Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawcy

12 komentarze

  1. Nie mogę się doczekać, aż sięgnę po tą powieść !

    weronine-library.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam Dziedzictwo i również się nie zawiodłam ;) Czekam na kolejne tomy i mam nadzieję, że pani Daugherty znów mnie zaskoczy !

    OdpowiedzUsuń
  3. "Wybrani" czekają na mojej półce i coraz bardziej niecierpliwią się, więc chyba muszę sięgnąć po nich jak najszybciej. Później będę rozglądać się za "Dziedzictwem".

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety nie tym razem - złe przeczucie, szkoda mi kasy na tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Chciałabym zacząć tę serię, ale jakoś nie mogę na nią trafić w bibliotece, a kupować raczej nie chcę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwsza część była bardzo dobra, ale ta mnie zachwyciła! Czytałam ją z zapartym tchem i nie mogłam się oderwać. A Sylvaina pokochałam <3 Już się nie mogę doczekać kolejnej części :)

    OdpowiedzUsuń
  7. "Dziedzictwo" było dla mnie odrobinę gorsze od "Wybranych", ale tylko odrobinę ;) Nie mogę doczekać się już części trzeciej!

    OdpowiedzUsuń
  8. mam książkę nieprzeczytaną na półce. nie mogę się doczekać lektury, mam nadzieję że mnie nie zawiedzie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam jeszcze pierwszej części, ale mam ją w planach, dlatego cieszę się, że druga wypadła równie dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Na razie nie mam ochoty na tą serię, ale może kiedyś:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę w końcu sięgnąć po drugą część :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetna książka, która doskonale trzyma poziom ustawiony przez autorkę "Wybranymi" :D Już nie mogę się doczekać kolejnego tomu :D

    OdpowiedzUsuń