5 razy fit desery

FOT: INTERNET

Coś słodkiego w wersji fit. Czy to możliwe? Jak najbardziej.
Jeśli naprawdę stronimy od słodyczy i nie możemy bądź nie chcemy pozwolić sobie na słodkiego pączka czy batonika przygotujmy swój deser, ciasto, czy czekoladę. Tak, by było i słodko i zdrowo i oczywiście pysznie.

Poniżej znajdziecie kilka moich ulubionych propozycji słodkich fit deserów:

Babka cynamonowa z czekoladą
Fit torcik z nutą szarlotki i kremem a’la nutella
Orzechowy pudding chia
Jaglany mugcake z nutą białej czekolady i malinami
Biała czekolada z malinową nutą


Jak przygotować te pyszności? Niektóre przepisy są naprawdę proste.
____________________________________________________________________

Babka cynamonowa z czekoladą

3 białka
2 żółtka
3 łyżki mąki - dałam 2 ryżowej i 1 orkiszowej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 lub 1/2 łyżeczki stewii, 2 łyżeczki cynamonu i 1 łyżeczka syropu czekoladowego waldenfarms

Białka ubijam na sztywno, dodaję żółtka i mąkę oraz pozostałe składniki. Wstawiam w silikonowej formie do rozgrzanego piekarnika na 20-25 min, 180 stopni.
Polewę zrobiłam z gorzkiej czekolady, dodałam dwie kostki do rozpuszczonego oleju kokosowego.



Fit torcik z nutą szarlotki i kremem a’la nutella

Placuszki - 4-5szt
40g mąki orkiszowej
2 białka
1 żółtko
1 łyżeczka przyprawy do szarlotki

Białka ubijamy na sztywno, dodajemy pozostałe składniki. Smażymy placuszki na rozgrzanej patelni, z obu stron.

Krem a'la nutella
4 łyżki serka jogurtu greckiego
1 łyżeczka kakao i 1 łyżeczka stewii

Mieszamy na gładko.
Placuszki przekładamy kremem, układając jeden na drugim i dekorujemy owocami.



Pudding chia

¾ szklanki mleka orzechowego
2 łyżki nasion chia

Do mleka dodajemy nasiona chia i wstawiamy do lodówki na całą noc.
Następnego dnia dodajemy ulubione dodatki oraz owoce.



Jaglany mugcakę z nutą białej czekolady

2 całe jajka
2 łyżki mąki jaglanej i 1 łyżka mąki z amarantusa
2 łyżki jogurtu naturalnego
1 łyżka syropu z agawy
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Wszystkie składniki mieszamy i wstawiamy do mikrofali na 4-5 minuty.
Na wierzchu dodałam serek tutti z białą czekoladą i kilka kropli syropu jagodowego waldenfarms.



Biała czekolada z malinową nutą

Duże opakowanie jogurtu naturalnego
Miarka odżywki białkowej
Ulubione dodatki: owoce

Jogurt mieszamy z odżywką białkową, możemy dodać coś do posłodzenia np. stewię.
Maliny ułożyłam na dnie silikonowej foremki, wylałam do niej masę i wstawiłam na noc do zamrażarki.


Smacznego!
Do następnego!


Zachęcam do obserwowania mojego profilu na  
♥︎♥︎  Instagramie
♥︎♥︎   Facebooku 

3 komentarze

  1. Co kolejne, to pyszniejsze. Zjadłabym wszystko!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam fajne inspiracje musze któregoś dnia spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A mozna zastapic odzywke bilkowa czyms innym? (chodzi mi o przepis na czekolade) :)

    OdpowiedzUsuń